Wednesday, January 04, 2006

热辣对话 chicken and egg

刚在楼下买了海南咖喱饭回家。。。
在我付钱($6) 的时候,我和女老板有一段对话

She: 喂 德江!你现在没在电视台做, 你在做什么?
Me: 我在唱歌,刚出了 CD
She: 怎么没有送一张给我听
Me: 你也从来没有送我咖喱饭吃(虽然有时会少收 一毛 两毛)
She: 你送我一张, 我就请你吃啦
Me: 你请我吃我就送你一张啦

咖喱饭为他赚取血汗钱,我了解. CD 也是我付出血汗的作品.
自从陈升对刘若英说的"唱片是歌手用生命换回来的, 怎么可以随便给人",
我就真的再也不随便啦.

2 Comments:

At 4:34 PM, Anonymous Anonymous said...

aiya.. since she lk your song u should encourage her to buy ma.. use rice to exchange.. cannot lk this lar.. lk this how your sale can go up..

 
At 2:33 PM, Blogger DJ Kevin said...

she didnt say she like my song...
she didnt even know im singing in the first place... haha..

anyway i bought their rice again yesterday. This time everyone kept quiet. I rather pay for my rice than to give something to someone that doesnt even want it really badly. haha.

 

Post a Comment

<< Home